- Sprawy finansowe
- Sprawy członkowskie
- Sprawy administracyjne
- Sprawy techniczne
Od nieterminowo dokonywanych opłat z tytułu użytkowania lokali mieszkalnych oraz
użytkowych
naliczane są odsetki za opóźnienie, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego art. 481
par. 2 kc.
Odsetki za zwłokę nalicza się od następnego dnia po upływie terminu płatności.
Za datę zapłaty uznaje się datę wpływu na rachunek bankowy Spółdzielni. Informujemy również, że opłaty za mieszkanie i za lokale użytkowe oraz dzierżawę terenu należy uiszczać co miesiąc z góry do 15-go dnia każdego miesiąca kalendarzowego.
Za datę zapłaty uznaje się datę wpływu na rachunek bankowy Spółdzielni. Informujemy również, że opłaty za mieszkanie i za lokale użytkowe oraz dzierżawę terenu należy uiszczać co miesiąc z góry do 15-go dnia każdego miesiąca kalendarzowego.
Wniosek w tej sprawie należy złożyć w sekretariacie pokój nr 9 lub przesłać
podpisany skan na
adres sm@smprzelom.pl. Wzór wniosku do pobrania na stronie internetowej
http://www.smprzelom.pl/druki-do-pobrania lub w pokoju nr 24 w biurze Spółdzielni
przy wejściu
głównym.
Instalacja anten zbiorczych jest elementem składowym nieruchomości której
zapewnienie w budynku
wynika z przepisów Prawa Budowlanego niezależnie od tego czy właściciel z niej
korzysta czy nie.
Opłata w wysokości 2,10zł uiszczana jest przez wszystkich właścicieli lokali i
przeznaczona na
konserwacje i utrzymanie w stałej sprawności instalacji anten zbiorczych na terenie
wszystkich
zasobów.
Nie. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych nie można publikować danych
dłużników. Na
tablicach ogłoszeń Spółdzielnia może umieścić informacje dotyczącą ogólnej kwoty
zadłużenia w
danym budynku oraz ilości dłużników.
Spółdzielnia umożliwia podgląd danych związanych z rozliczeniem mediów, wysokością
opłat czy też
zaległości poprzez moduł E-bok dostępny na naszej stronie internetowej, który można
uaktywnić
składając formularz zgłoszeniowy
http://www.smprzelom.pl/assets/files/e-uslugi/e-bok_formularz_zgloszeniowy.pdf
Zaległości należy niezwłocznie uregulować. Jednakże w przypadku potrzeby uzgodnienia
salda należy
skontaktować się z pracownikami Spółdzielni osobiście- pokój nr 17/windykacja/ lub
24/czynsze/ lub telefonicznie 25 758 50 11), pracownicy w miarę możliwości udzielą
Państwu rad i
wskazówek co do dalszego postępowania.
Jest to opłata uiszczana na rzecz sprzedawcy energii cieplnej. Na opłatę tą składa
się opłata za
moc zamówioną oraz za przesył. Rozliczana jest raz do roku proporcjonalnie do
powierzchni lokalu.
Od 9 września 2017 członkiem Spółdzielni jest każdy kto posiada spółdzielcze
własnościowe lub
lokatorskie prawo do lokalu. Oznacza to, że osoba, która nabyła prawo do lokalu
mieszkalnego w
chwili podpisania umowy staje się członkiem Spółdzielni.
W przypadku kiedy nabywamy mieszkanie na odrębną własność członkostwo jest
dobrowolne. W takich
przypadkach aby zostać członkiem Spółdzielni konieczne jest wypełnienie deklaracji
członkowskiej,
której druk dostępny jest w biurze Spółdzielni - pokój 22, w gablocie przy wejściu
głównym do
Spółdzielni jak również można pobrać ze strony internetowej
http://www.smprzelom.pl/druki-do-pobrania. Deklarację można złożyć osobiście lub
podpisany skan
przesłać drogą mailową na adres sm@smprzelom.pl
Członkowie spółdzielni korzystają z pożytków uzyskiwanych przez spółdzielnię z
prowadzonej
działalności gospodarczej tj. wynajmowanie lokali użytkowych, garaży, miejsc
postojowych,
dzierżawę terenu, reklamy. Przychody te pomniejszają wnoszone przez członków opłaty.
Uzyskanie członkostwa jest całkowicie bezpłatne.
W obradach Walnego Zgromadzenia może uczestniczyć każdy, kto jest członkiem
Spółdzielni lub
pełnomocnik członka.
Zgodnie z treścią art. 1 ust.7 i ust. 9 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych w
brzmieniu
obowiązującym od dnia 9 września 2017r. – do działalności spółdzielni mieszkaniowych
nie stosuje
się przepisów ustawy z dnia 16 września 1982 r. - Prawo spółdzielcze dotyczących
udziałów i
wpisowego. W ustawie nowelizacyjnej brak jest przepisów przejściowych regulujących
sytuację osób,
których uprawnienia członkowskie powstały przed dniem 9 września 2017r. Brak jest
podstawy
prawnej, orzecznictwa sądowego oraz jednoznacznych poglądów doktryny, w związku z
tym możliwość
zwrotu udziałów jest obecnie wstrzymana.
Zmiana adresu do korespondencji jest możliwa poprzez dostarczenie wypełnionego
formularza /link/
do sekretariatu Spółdzielni lub mailowo, podpisanego skanu na adres: sm@smprzelom.pl
Ustalenie
adresu do korespondencji poza zasoby Spółdzielni wiąże się z dodatkową opłatą mająca
na celu
pokrycie dodatkowych kosztów.
Segregacja odpadów jest obowiązkiem właściciela lub zarządcy nieruchomości, w tym
przypadku
właścicieli lokali oraz Spółdzielni, która musi zapewnić odpowiednie pojemniki do
segregacji w
altanach śmietnikowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29
grudnia 2016 r.
w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów.
Kwestia
późniejszego zagospodarowania odpadów leży w gestii odbiorcy odpadów.
Instalacja centralnego ogrzewania w mieszkaniu stanowi jeden z elementów składowych
instalacji w
budynku. Jej zadaniem jest dostarczanie do każdego pomieszczenia takiej ilości
ciepła, jaka
wynika z obliczonego zapotrzebowania na ciepło dla danego pomieszczenia.
Instalacja centralnego ogrzewania jest wykonana zgodnie z projektem, przepisami
technicznobudowlanymi oraz Polskimi Normami, dlatego też naruszenie któregokolwiek z
jej
parametrów skutkuje zaburzeniami w jej funkcjonowaniu. Likwidacja grzejnika powoduje
utratę
niektórych właściwości użytkowych z powodu zmian w instalacji. Usunięcie grzejnika
może
spowodować występowanie niewłaściwych parametrów wilgotnościowo-temperaturowych w
pomieszczeniu,
a w następstwie tego wpłynąć na powstanie zagrzybienia ścian i sufitu w lokalu. W
związku z
powyższym Spółdzielnia nie wyraża zgody na likwidację grzejników, a jedynie na
ewentualną zmianę
ich lokalizacji lub wymianę po uprzednim określeniu mocy grzejnika. Inaczej jest w
przypadku
wyburzenia ścianki pomiędzy kuchnią a pokojem. Wówczas można zlikwidować jeden
grzejnik kosztem
zwiększenia mocy drugiego pod warunkiem jednak ,że grzejniki są z wspólnego pionu. W
innym
przypadku nie ma takiej możliwości.
Należy wystąpić do Spółdzielni z wnioskiem o wyrażenie zgody na wymianę grzejnika
/link do
formularza/. Wszelkie koszty związane z wymianą grzejnika ponosi lokator. Informację
związaną z
wymianą lokator otrzymuje w formie pisemnej odpowiedzi z załącznikiem określonych
mocy grzejnika
w danym pomieszczeniu.
Koszt spuszczenia oraz napełnienia instalacji centralnego ogrzewania ponosi
właściciel lokalu i
określony jest uchwałą Zarządu /w zakładce akty prawne/
Chcąc poprawić działanie wentylacji grawitacyjnej w mieszkaniu, należy przede
wszystkim zapewnić
właściwą cyrkulację powietrza w pomieszczeniach poprzez zapewnienie stałego napływu
świeżego
powietrza do lokalu. Zabronione jest zaklejanie kratek wentylacyjnych.
Zamontowane okna powinny być wyposażone w urządzenia napowietrzające „nawietrzaki”,
które
dostarczą odpowiednią ilość powietrza z zewnątrz. Wszystko to ma na celu uchronienie
nas przed
skutkami niedotlenienia i zadbania o nasze zdrowie i bezpieczeństwo.
Należy wystąpić do Spółdzielni z pisemnym wnioskiem o wyrażenie zgody na wymianę
okien (link do
formularza). Wraz z odpowiedzią na wniosek Spółdzielnia przesyła obowiązujący
regulamin (link do
formularza) i rejestruje wniosek pod kolejnym numerem na liście oczekujących do
zwrotu
umorzonej części kosztów.
Zgodnie z regulaminem (link) kwota zwrotu nie może przekraczać 50% kosztów wymiany
stolarki
określonej na podstawie średniej arytmetycznej wyliczonej z wartości złożonych
faktur i
zatwierdzonej przez Zarząd Spółdzielni.
Tak, w przypadku montażu markizy lub rolet zewnętrznych właściciel lokalu
mieszkalnego/użytkowego
zwraca się z wnioskiem do Spółdzielni o zgodę, która wydawana jest pod warunkiem
spełnienia
obowiązujących warunków prawa budowlanego.
Tak, w przypadku prac remontowych polegających na wyburzeniu ścian właściciel lokalu
mieszkalnego/użytkowego zwraca się z wnioskiem do Spółdzielni o zgodę. Pracownicy
Spółdzielni
weryfikują techniczne możliwości takiej rozbiórki.
Zgodnie z rozdziałem IV § 7 ust. 16 Regulaminu zasad podziału obowiązków Spółdzielni
i
użytkowników lokali w zakresie napraw wewnątrz lokali, stanowiącego załącznik do
Uchwały Rady
Nadzorczej nr 6/2016 z dnia 18.04.2016r. „Użytkownik lokalu obowiązany jest wywieźć
na własny
koszt gruz i inne pozostałości po robotach remontowych i modernizacyjnych
wykonywanych w
lokalu.”